menu
vigi

Over Vigi

Over Vigi (introductie)

Wij geloven in flexibiliteit en controle wanneer het gaat om je financiele zaken zoals verzekeringen. Vigi biedt je daarom de mogelijkheid om te verzekeren wat je wilt, op de momenten dat jij dat nodig vindt. Je regelt alles eenvoudig via onze app. Per item die in de app wordt toegevoegd, kan de verzekering aan en uitgezet worden door te swipen.

Hoe verschilt Vigi van andere verzekeraars?

Het grootste verschil is dat je bij andere verzekeraars pakketten afneemt die vaak alleen per maand zijn op te zeggen en niet alleen voor 1 item van toepassing zijn. Zonde, waarom zou je betalen voor een verzekering als je jouw camera of laptop niet iedere dag gebruikt? Daarom verzeker je bij Vigi alleen de items die je zelf wilt en wanneer je dat wilt.

Hoe krijg ik Vigi?

Heel simpel! Ga naar de App store en download de app. We werken er hard aan om Vigi ook beschikbaar te maken voor Android. Wil je als hier als eerste bij zijn? Stuur dan een e-mail naar info@vigiapp.nl en laat weten dat je interesse hebt. Wij laten je meteen weten wanneer Vigi in de Google Play Store verkrijgbaar is.

Hoe werkt Vigi?

Jouw items verzekeren bij Vigi is eenvoudig. Zet je favoriete items in onze app. Vervolgens kun je na eenmalig een aantal gegevens te hebben opgegeven met 1 swipe de verzekering per item aanzetten. Voordat de verekering aan staat krijg je de prijs te zien en bepaal je zelf of je hiermee akkoord gaat. Zodra je dat hebt gedaan is je item verzekerd. En met 1 simpele swipe zet je het weer uit!

Wie is de eigenaar van Vigi?

Vigi is een zelfstandige start-up in eigendom van VIVAT N.V. Vigi is ontstaan vanuit een van de accelerator programma’s waarin teams van VIVAT samenwerken met externe partners zoals universiteiten en business accelerators. Vanuit de VIVAT groep is VIVAT Schadeverzekeringen N.V. de risicodrager van de verzekering van Vigi. We hebben dus de luxe dat we als startup kunnen profiteren van de krachten van een bekende en vertrouwde partij.

Hoe bereik ik jullie?

Vigi werkt volledig online. Je kunt ons bereiken met chat via de app of per mail op info@vigiapp.nl.

Verzekeren

Hoe weet ik wat gedekt wordt met deze verzekering?

Vigi verzekert schade (ook waterschade) en diefstal zowel in Nederland als daarbuiten. In onze verzekeringsvoorwaarden lees je precies wat er wel en niet verzekerd is.

Wat is een on-demand verzekering?

Met on-demand bedoelen we dat jij in controle bent en dus zelf bepaalt wanneer je de verzekering aan of uit zet.

Welke verzekeringen bieden jullie aan?

Wij bieden 1 type verzekering, namelijk een on-demand verzekering. Je bepaalt zelf voor welke items je de verzekering aan zet. Op dit moment is het mogelijk om de verzekering aan te zetten voor smartphones, tablets, camera’s en laptops.

Hoe stop ik de verzekering bij Vigi?

Stoppen is net zo makkelijk als starten door met 1 swipe de verzekering van een item uit te zetten. Wil je in de toekomst geen gebruik meer maken van Vigi? Dan kun je de verzekeringsovereenkomst opzeggen door dit ons per mail door te geven.

Ben ik gedekt als er buitenshuis iets van mij wordt gestolen?

Je bent zowel binnen- als buitenhuis verzekerd tegen schade en diefstal.

Wat is verzekerd met jullie verzekering?

Vigi verzekert schade (ook waterschade) en diefstal zowel in Nederland als daarbuiten. Er zijn een paar uitzonderingsgevallen. In onze verzekeringsvoorwaarden lees je precies wat er wel en niet verzekerd is.

Welke zaken zijn niet verzekerd?

Verlies, slijtage, krassen, putten en fabricagefouten zijn een paar voorbeelden van dingen die niet verzekerd zijn. In onze verzekeringsvoorwaarden lees je precies wat er wel en niet verzekerd is.

Wanneer is mijn item verzekerd?

Als je in de Vigi app onder je item ziet staan 'verzekerd'.

Met wie deelt Vigi mijn persoonlijke gegevens?

Wanneer je bij Vigi klant wordt en voor het eerst een item verzekert vragen we je om je persoonsgegevens te geven. Deze gegevens worden gebruikt om onze dienst uit te kunnen voeren en voor onderzoek om zo een beter inzicht te krijgen in onze klanten, zodat wij onze diensten hierop kunnen afstemmen. Deze gegevens worden niet gedeeld met andere partijen.

Geldzaken

Hoe berekenen jullie de premie?

De belangrijkste component in het bepalen van de premie per dag is de restwaarde van je item. Daarnaast nemen we ook de kans dat er iets met een item gebeurt mee in de premie. De premie wordt per dag dat de verzekering aan staat in rekening gebracht. Aan het einde van de maand tellen we de premie per dag op voor iedere dag dat de verzekering heeft aangestaan en schrijven we de totale premie bij je af. De premie per maand hangt dus af van het aantal dagen dat je de verekering van je item(s) hebt aangehad.

Wat bedoelen jullie met eigen risico?

In het geval van diefstal of schade is er altijd een deel van het schadebedrag dat voor jouw eigen rekening en risico komt.

Hoe betaal ik de premie?

De premie betaal je 1x per maand en wordt achteraf berekend op basis van het aantal dagen dat je de verzekering aan hebt gehad. Bij de eerste keer dat je de verzekering aan zet vragen we je om je betaalgegevens zodat we het bedrag maandelijks kunnen afschrijven met een automatische incasso.

Hoe berekenen jullie de huidige waarde van mijn items?

"We kijken eerst naar de marktwaarde van jouw item. Dat is het bedrag om hetzelfde of een vergelijkbaar item vandaag in de winkel te kopen. Vervolgens trekken we een bedrag af van de marktwaarde voor veroudering en/of slijtage (afschrijving). Dit doen we op basis van de aankoopdatum van je item. Het bedrag dat over blijft is de restwaarde (ook wel dagwaarde genoemd). Iedere maand bepalen we opnieuw de restwaarde van jouw item.

Jullie zeggen dat verzekeren bij Vigi goedkoper is maar als ik het uitreken ben ik per maand duurder uit dan een standaardverzekering. Hoe kan dat?

Vigi is een andere vorm van verzekeren en niet bedoeld om 365 dagen per jaar te gebruiken. Als je dat wel zou doen betaal je inderdaad meer voor Vigi dan bij een traditionele inboedel- of reisverzekering. Bekijk het van de andere kant: als je alleen je items verzekert op de momenten dat het nodig is ben je per jaar goedkoper uit!

Waarom staat er Mollie op mijn afschriften?

Mollie is onze betalingspartner. Wij laten Mollie alle afschrijvingen doen. Op je bankafschrift komt daarom STG MOLLIE PAYMENTS te staan in plaats van Vigi. Doordat Mollie ons helpt met de afschrijvingen hebben wij meer tijd om Vigi nog beter te maken.

Is de betaling via Mollie niet gelukt?

Maak dan het totaalbedrag over op NL18ABNA0523554729 t.n.v. VIVAT Schadeverzekeringen N.V. te Amstelveen. Heb je meer vragen over Mollie? Kijk dan op mollie.com.

Claims

Hoe dien ik een claim in?

Een claim indienen doe je via de Vigi app. In de app handelt de chatbot Tess de claim aan de hand van een vragenlijst af. Mocht dat niet lukken dan zal een medewerker de claim persoonlijk afhandelen. Is je smartphone gestolen? Dan kun je natuurlijk niet via de app claimen. Geen probleem, dan kun je ons via mail laten weten wat er gebeurd is en nemen wij contact met je op.

Hoe krijg ik een claim uitbetaald?

De claim wordt in behandeling genomen door onze claimafhandelaars. Zodra je claim is goedgekeurd krijg je het bedrag op je rekening gestort.

Hoe snel betalen jullie uit?

Het afhandelen van de claim doen we binnen 7 werkdagen nadat we alle benodigde informatie hebben ontvangen. Is je claim goedgekeurd? Dan betalen we binnen 1 a 2 werkdagen uit.

Welke documenten hebben jullie nodig?

In ieder geval hebben we de originele aankoopbon nodig. In het geval van diefstal hebben we ook je aangifte bij de politie nodig.